Model stavebnice Brno stavědlo číslo 5 v
měřítku TT. Bylo postaveno v roce 1890 společností Severní dráhy
císaře Ferdinanda (zkr. KFNB). V letech 1894-97 v těchto místech proběhla výstavba nákladního nádraží společnosti KFNB s poschoďovým skladištěm „Amerika“, uhelnými sesuvkami a lokomotivní rotundou (v prostoru od jižního zhlaví osobního nádraží k řece Svratce). Další přestavba proběhla v letech 1903 až 1904, kdy ve spolupráci obou železničních společností KFNB a StEG bylo mimo jiné přestavěno kolejiště osobního nádraží do dnešní podoby s šesti průběžnými kolejemi a nástupišti spojenými podchodem. Ze stavědla č.5 se ovládá jižní zhlaví obvodu osobního nádraží směrem k přednádraží (tj. směr Břeclav, Přerov, Vlárský průsmyk) a je vybaveno elektromechanickým zabezpečovacím zařízením se světelnými závislými návěstidly, elektrickými přestavníky a kolejovými obvody. Na stavědle je jeden závislý stavědlový přístroj s hradlovou skříní doplněný kolejovou deskou. Ze stavědla, na kterém pracují na směně dva signalisti, je ovládáno 20 výhybek, z toho 1 křižovatková a 14 světelných. Dřevěné díly jsou z kvalitní finské překližky. Součástí stavebnice, která je dodávána v rozloženém stavu, je lepidlo a návod. |
Svět vláčků
Vršovická 1527/68b
100 00 Praha 10
Česká Republika
Otevírací doba:
Po-Ne 9:00-21:00
Vladimír Bylinský
Tel: +420 602 499 003
Email: info@svetvlacku.cz